Sunday 22 February 2015

Review Filem ... Gudang Kubur ! So so

Assalamualaikum !!!

Hari ni aku nak bagi review sikit (dah seminggu tengok baru ada masa nak update) pasal filem terbaru lakonan Nora Danish dan Faizal Hussein iaitu Gudang Kubur...

Aku ni bukan lah seorang kaki wayang tapi kadang2 bila terlampau tak tahu nak buat apa, aku boleh ja beli tiket dan masuk wayang macam orang bodoh. Kali ni aku tengok cerita ni dengan kawan aku. Sebenarnya nak tengok filem Bangunan tapi takde la pulak, so layan je la cerita ni....

Cerita ni berkisarkan sepasang suami isteri Zara dan Anwar yang baru beli sebuah gudang lama untuk business kayu kayan mereka. Tanpa disedari sebenarnya gudang tersebut menyimpan seribu satu cerita (1 cerita je sebenarnya). Berbagai gangguan yang mereka hadapi sehingga keadaan dingin mula berleluasa dalam rumahtangga mereka. Rupanya gudang tersebut merupakan tapak rumah Melati dan suaminya yang mati accident tetapi tidak dibumikan dengan sempurna... (nak tahu lanjut tengok la nanti)

Bagi aku lakonan Nora Danish sebagai Zara memang menjadi sebagai seorang isteri yang romantik dan caring. Tetapi watak Anwar lakonan Faizal Hussein agak kaku disitu. Dia bagaikan tidak mempunyai kimia dengan Nora Danish. Watak Melati tu aku tak kenal dan bagi aku lakonannya agak kaku (kawan aku kata nasib pegang watak hantu...hehehhehe). Aku tak berapa bekenan dengan nada suara dan slang untuk watak Melati tu. Tak tahu nak bagitahu details macam mana, tapi kedengaran agak pelik kat telinga aku (itu pada pendapat aku la). Lagi satu, aku rasa cerita ni macam banyak scene2 yang tak berapa logik. Contohnya, dah takdak hari siang ka nak pergi ofis, yang Zara tu gagah perkasa nak pergi tengah2 malam jugak. Pastu mula2 Zara jalan kaki melalui kawasan dalam gudang untuk ke ofis, alih2 bila dia kena "kacau" dan nak balik kereta dia ada kat depan kontena - ofis dia pulak.

Kira ok la cerita ni kalau ada sesiapa yang nak pergi tengok. Aku ni jarang tengok wayang cerita Melayu tapi tak salah kalau kadang2 kita pergi tengok untuk majukan industri filem Malaysia. Hidup filem Malaysia... hehehe




No comments:

Post a Comment