Tuesday 3 November 2015

Cambodia (Siem Reap) - Day 2

Assalamualaikum !!!

Bangun je pagi lepas bersiap untuk hari kedua, terus menuju ke restoran semalam (Muslim Family Restaurant - sebab takdak pilihan kedai halal) untuk bersarapan. Menaiki bus untuk ke Angkor Wat Heritage Village. Tempat ni memang dah lama mengidam nak pergi. Akhirnya tercapai jugak. Masa kat pintu masuk untuk beli tiket, kena tangkap gambar macam kad pengenalan (siap on the spot) dan harus memakainya sepanjang berada dalam kawasan tersebut. Bayaran ada untuk sehari atau sebulan (harga dah lupa). Meronda la separuh hari kat dalam tu sebelum pergi lunch.

Selepas selesai makan tengah hari, aku balik hotel dulu nak solat dan rehatkan badan sekejap sebelum menyambung meronda-ronda di Angkor Wat Heritage Village. Itu gunakany kad pengenalan yang dapat masa beli tiket tu. Kalau beli sehari, kita boleh masuk keluar sepanjang tarikh tu. So, dapat la berjalan ke Angkor Tomb (tempat Angelina Jolie belakon cerita Tomb Rider. Bagi sesiapa yang ada masalah sakit kaki or lutut or kurang stamina, mungkin boleh melihat dari luar je, sebab kawasan tu sangat la luas.




Pokok ni la dorg gelar
pokok Tomb Rider...


Effect gambar paling popular kat Angkor Wat...






Lepas menghabiskan tenaga yang ada dengan berjalan kaki ke suluruh pelusuk Angkor Wat, aku meneruskan perjalanan ke town Siem Reap untuk mencari Hard Rock Cafe Angkor. Akhirnya berjaya jumpa dan apa lagi shopping time (abah aku pengumpul t-shirt HRC).

Hard Rock Cafe Angkor
cafe yang baru buka je masa aku
pergi hari tu...


Malamnya lepas dinner aku pergi ke SPA untuk massage. Melegakan urat-urat yang cekang sebab banyak sangat bejalan. Alhamdulillah lega balik hotel tidur dengan lena...



bersambung...


No comments:

Post a Comment